55. Matematiniai galvosūkiai

Dar ne taip seniai šis žaidimas padėdavo apgavikams pasipelnyti iš lengvatikių. Jo esme tokia. Imamos 24 kortelės (gali būti ir kortos). Keturios jų pažymėtos skaičiumi 1, keturios — skaičiumi 2 ir t. t., paskutinės keturios — skaičiumi 6. Pirmas žaidėjas paima kurią nors kortelę, atideda ją į šalį ir pasako jos skaičių. Antrasis paima bet kurią kitą iš nepaimtų, padeda prie atidėtosios ir prideda jos skaičių prie ankstesnio. Pirmasis žaidėjas vėl paima kortelę, deda ją prie atidėtųjų ir prideda jos skaičių prie turėtos sumos ir t. t. Laimi tas, kuris pirmas gauna skaičių 31. Kaip reikia žaisti, norint laimėti?

Atsakymas: Dažnas, prisiminęs ankstesnių galvosūkių sprendimus, ims taip samprotauti: „Kadangi kiekvienas iš žaidėjų gal i pasirinkti bet kurį sveikąjį skaičių, ne didesnį už 6 ir ne mažesnį už 1, tai laimėtojas kiekvienu ėjimu turi gaut i skaičius 31, 24, 17, 10, 3. Vadinasi, aš, pirmu ėjimu paėmęs kortelę su skaičiumi 3, neabejotinai turiu laimėt i44. Ir štai žaidimas ima tekėti tokia vaga. Pirmasis žaidėjas pasirenka skaičių 3, antrasis paima 4 (suma 7), pirmasis vėl nurodo 3, antrasis irgi pasirenka 3 (suma 13), pirmasis pagal savo planą ima 4, antrasis irgi 4 (suma 21); pirmasis ima 3, o antrasis 4 (suma 28) . Štai dabar pirmasis žaidėjas karštligiškai ieško kortelės, kurioje parašytas skaičius 3, tačiau tokios nėra — visos jos jau atidėtos. Taigi laimi antrasis. Kaip matome, kruopščiai parengtas pirmojo žaidėjo planas žlunga dėl kažkokios smulkmenos, kurią galima pavadinti „išsekimo metodu44. Tad, kaip reikia žaisti šį žaidimą? Pradėjęs nuo 5, visada laimėsite. Jei varžovas taip pat pasirinks skaičių 5, tai jums reikia paimti skaičių 2 (suma 12). Ir toliau, kai tik varžovas ims kortelę su skaičiumi 5, jūs imate kortelę su skaičiumi 2. Taip žaidžiant, „išsekimo metodas44 atsigręžia į jūsų varžovą, ir jis „iškrinta 44 iš skaičių 10, 17, 24, 31 eilės. O jau tuomet jūs stojate į ją ir laimite. Tačiau po jūsų pirmo ėiimo varžovas gal i pasirinkti ne skaičių 5, o kokį nors kitą. Tada jūs laimite dar greičiau: telieka tik pasiekti, kad suma būtų skaičius 10 arba 17, o jau tuomet pergalė yra užtikrinta. Galite laimėti, žaidimą pradėję skaičiumi 1 arba 2. Tačiau šiuo keliu pergalė pasiekiama daug sunkiau. Bet tai dar nereiškia, kad skaitytojas negali pamėginti juo eiti.



Palikite komentarą

  

  

Galite naudoti šiuos HTML kodus

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>