57. Matematiniai galvosūkiai

Kai nusibodo žaisti kryžiukais ir nuliukais, Jonas pasiūlė tokį šio žaidimo variantą. Taisyklės senos, skirtumas tik tas, kad kiekvienas žaidėjas, kai ateina jo eilė, gali dėti arba kryžiuką, arba nuliuką. Laimi tas, kuris pirmas baigia trijų vienodų ženklų (trijų kryžiukų arba trijų nuliukų) eilę. Tarkime, kad abu žaidėjai yra vienodai įgudę. Katras dabar laimės — padaręs pirmą ėjimą ar jo varžovas?

Atsakymas: Čia pradedantysis žaidėjas visada laimi,— jam užtenka tik pirmu ėjimu užimti centrinį langelį. Tarkime, kad jis ten įrašo kryžiuką. Tuomet antrasis žaidėjas gali užimti arba kampinį langelį, arba šoninį langelį. Sakykime, jis pasirinko kampinį langelį ir, kad išvengtų labai greito pralaimėjimo, jame įrašė nuliuką. Tada pirmasis žaidėjas turi įrašyti nuliuką priešingame kampiniame langelyje (1 pav.), o jau tuomet laimėjimas jam garantuotas. Tarkime, kad antrasis žaidėjas pasirinko ne kampinį, o vieną i š šoninių langelių. Čia jis irgi, vengdamas greito pralaimėjimo, turi^ įrašyti nuliuką (2, a pav.). Tuomet pirmasis žaidėjas nuliuką rašo priešingame šoniniame langelyje (2, b pav.). Antrasis žaidėjas yra priverstas įrašyti nuliuką kitame šoniniame langelyje (2, c pav.). Likusiame šoniniame langelyje pirmasis žaidėjas gali įrašyti tiek kryžiuką, tiek nuliuką, ir jau kitu ėjimu jis laimi (2, d pav.).

42



1 komentaras - 57. Matematiniai galvosūkiai

Palikite komentarą

  

  

Galite naudoti šiuos HTML kodus

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>